CPP to wyspecjalizowany podmiot, którego misją jest wsparcie stron w procesie osiągnięcia kompromisu oraz sformułowania i zatwierdzenia prawnie wiążącego porozumienia. Działalność CPP łączy kompetencje prawne, mediacyjne i psychologiczne w obszarze prawa rodzinnego i cywilnego. Centrum prowadzi mediacje, wykonuje specjalistyczne badania psychologiczne oraz świadczy pomoc prawną w celu realizacji wspólnego interesu stron.
Organizator akcji chce zwrócić uwagę Polaków na problematykę rozwodu, który rokrocznie dotyka coraz większą liczbę małżeństw z różnym stażem. Staje się to zjawiskiem niemal powszechnym, z którym prawie każdy dorosły Polak się zetknął – jeżeli nie osobiście, to poprzez osoby z bliskiego otoczenia, rodziny, znajomych.
Rozwód i związane z nim zagadnienia (alimenty, pozew, koszty, opieka nad dzieckiem po rozwodzie itp.) są jednymi z najchętniej wyszukiwanych w Internecie haseł. W zalewie informacji, pochodzących ze stron, blogów, komentarzy na forach, dyskusji prowadzonych online, którym zazwyczaj towarzyszą silne, skrajne emocje - trudno trafić na te rzetelne i przydatne, nie obarczone przy tym komercyjnym podtekstem.
W czasie kampanii doświadczeni psychologowie, prawnicy i certyfikowani mediatorzy poruszać będą tematy związane z przejściem całej drogi rozwodu. Przedstawione zostaną najważniejsze tematy, w tym również kwestie związane z podziałem majątku, rozwodem z obcokrajowcem, a także z „rozwodem bez ślubu”, czyli sposobami rozwiązania podobnych spraw w związkach partnerskich.
Dużo miejsca poświęcone zostanie dziecku, jako najważniejszemu podmiotowi w sytuacji rozwodu rodziców. Psycholodzy podpowiedzą, jak rozmawiać z małoletnim w zależności od jego wieku, o prawie dziecka do mamy i taty.
Więcej informacji znaleźć można na stronie: http://rozwodtoniewojna.pl/